Terugbetaal- en retourneringsbeleid

Ons restitutie- en retourbeleid duurt 30 dagen. Als er 30 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je geen (volledige) terugbetaling of omruiling aanbieden.

Om in aanmerking te komen voor retournering, moet je artikel ongebruikt zijn en in dezelfde staat verkeren als waarin je het hebt ontvangen. Het moet ook in de originele verpakking zitten.

Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van terugzending. Bederfelijke goederen zoals etenswaren, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of hygiënische goederen, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen zijn.

Extra niet-retourneerbare artikelen:

  • Cadeaubonnen
  • Downloadbare softwareproducten
  • Sommige gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen
  • Producten welke met een aanbieding zijn gekocht

Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig. Een retourzending moet ter alle tijden voor het retour sturen aan ons worden gemeldt.

Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.

Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:

  • Artikelen met duidelijke gebruikssporen
  • CD, DVD, VHS-band, software, videogame, cassettebandje of vinylplaat die is geopend.
  • Elk item dat niet in de originele staat is, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
  • Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd

Zodra uw retourzending is ontvangen en geïnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.

Als uw retour wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en binnen 14 dagen het retour te ontvangen bedrag teruggestoord via de oorspronkelijke bankrekening waar wij de betaling van hebben ontvangen.

Late of ontbrekende terugbetalingen

Heb je nog geen terugbetaling ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw.

Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel wordt bijgeschreven.

Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.

Als je dit allemaal hebt gedaan en je je terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@wingensverlichting.nl. Zorg dat je jou ordernummer in de mail vermeldt voor een snelle afhandeling.

Sale items

Alleen regulier geprijsde artikelen kunnen worden gerestitueerd. Sale artikelen kunnen niet worden geretourneerd.

We vervangen artikelen alleen als ze defect of beschadigd zijn. Als je het wilt ruilen voor hetzelfde artikel, stuur ons dan een e-mail op info@wingensverlichting.nl onder vermelding van het ordernummer en stuur je artikel naar onderstaand adres. Voeg een print toe van het mailcontact of de originele pakbon waarop de ordergegevens vermeldt staan. Dit zorgt voor een snellere verwerking.

Als het artikel bij aankoop als cadeau is gemarkeerd en rechtstreeks naar u is verzonden, ontvangt u een cadeaubon voor de waarde van uw retourzending. Zodra het geretourneerde artikel is ontvangen, wordt er een cadeaubon naar u gemaild.

Als het artikel niet als cadeau was gemarkeerd toen het werd gekocht, of als de cadeaugever de bestelling naar zichzelf heeft laten verzenden om het later aan jou te geven, sturen we een terugbetaling naar de cadeaugever en zullen zij je retourzending te weten komen.

Om uw product te retourneren, moet u uw product opsturen naar onderstaand adres. LET OP: meldt eerst dat u producten retour gaat sturen.

U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten worden niet gerestitueerd. Als u een terugbetaling ontvangt, worden de kosten van de retourzending in mindering gebracht op uw terugbetaling.

Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw ingeruilde product u bereikt, variëren.

Als je duurdere artikelen retourneert, kun je overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde artikel zullen ontvangen.

Neem contact met ons op via info@wingensverlichting.nl voor vragen over terugbetalingen en retouren.