Laatste Review
Ons restitutie- en retourbeleid duurt 14 dagen. Als er 14 dagen zijn verstreken sinds je aankoop, kunnen we je geen (volledige) terugbetaling of omruiling aanbieden.
Belangrijk is dan ook dat u binnen 14 dagen na ontvangst van uw order uw retour bij ons aanmeld. Na het melden van uw retour heeft u 14 dagen de tijd om uw retour naar ons terug te sturen. Zorg ervoor dat u uw retour verstuurd met een track en trace als bewijs van uw verzending. Mocht er onderweg bij de vervoerder mis gaan.
Wij zullen na ontvangst van uw retour binnen 7 werkdagen de retour controleren en beoordelen. Als uw retour voldoet aan onderstaande voorwaarden zullen wij u het volledige aankoop bedrag van de geretouneerde producten vergoeden. Dit betekend, heeft u uw volledige order retour gestuurd ontvangt u het volledige bedrag terug, inclusief de betaalde verzendkosten. Stuurt u een deel van uw bestelling retour ontvangt u de kosten van de geretouneerde producten terug. De kosten voor het retour sturen zijn voor uw eigen rekening.
Acceptatie retouren
Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en โ indien redelijkerwijze mogelijk โ in de originele staat en verpakking geretourneerd te worden. Mocht het product beschadigd of de verpakking meer beschadigd zijn dan nodig is om het product te proberen, dan kunnen we deze waardevermindering van het product aan u doorberekenen. Behandel het product dus met zorg en zorg ervoor dat deze bij een retour goed verpakt is. Stuur de originele verpakking altijd mee retour, ook als u deze heeft open moeten scheuren. Dit is nodig voor het goed kunnen identificeren van het artikel.
Verschillende soorten goederen zijn vrijgesteld van terugzending. Bederfelijke goederen zoals etenswaren, bloemen, kranten of tijdschriften kunnen niet worden geretourneerd. We accepteren ook geen producten die intieme of hygiรซnische goederen, gevaarlijke materialen of ontvlambare vloeistoffen of gassen zijn.
Extra niet-retourneerbare artikelen:
- Cadeaubonnen
- Downloadbare softwareproducten
- Sommige gezondheids- en persoonlijke verzorgingsartikelen
Om uw retourzending te voltooien, hebben we een ontvangstbewijs of aankoopbewijs nodig. Een retourzending moet ter alle tijden voor het retour sturen aan ons worden gemeldt. U kunt uw retour aanmelden via onze Retour Portal
Stuur uw aankoop niet terug naar de fabrikant.
Er zijn bepaalde situaties waarin slechts gedeeltelijke restituties worden verleend:
- Artikelen met duidelijke gebruikssporen
- CD, DVD, VHS-band, software, videogame, cassettebandje of vinylplaat die is geopend.
- Elk item dat niet in de originele staat is, is beschadigd of ontbrekende onderdelen om redenen die niet te wijten zijn aan onze fout.
- Elk artikel dat meer dan 30 dagen na levering wordt geretourneerd
Zodra uw retourzending is ontvangen en geรฏnspecteerd, sturen we u een e-mail om u te laten weten dat we uw geretourneerde artikel hebben ontvangen. We zullen u ook op de hoogte stellen van de goedkeuring of afwijzing van uw terugbetaling.
Als uw retour wordt goedgekeurd, wordt uw terugbetaling verwerkt en binnen 7 dagen het retour te ontvangen bedrag teruggestoord via de oorspronkelijke bankrekening waar wij de betaling van hebben ontvangen. Dit betekend ook dat als u een ontvangen cadeau retour stuurt het bedrag zal worden terug gestort naar het oorspronkelijke bankrekeningnummer waarvan de betaling is ontvangen. Zorg er in dit geval voor dat u contact op neemt met de partij waarvan u het cadeau heeft mogen ontvangen.
Late of ontbrekende terugbetalingen
Heb je nog geen terugbetaling ontvangen, controleer dan eerst je bankrekening opnieuw.
Neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij, het kan even duren voordat uw terugbetaling officieel wordt bijgeschreven.
Neem vervolgens contact op met uw bank. Er is vaak enige verwerkingstijd voordat een terugbetaling wordt geboekt.
Als je dit allemaal hebt gedaan en je je terugbetaling nog steeds niet hebt ontvangen, neem dan contact met ons op via info@wingensverlichting.nl. Zorg dat je jou ordernummer in de mail vermeldt voor een snelle afhandeling.
Defecte of beschadigt product
Heb je een defect of beschadigt product ontvangen? Dat is heel verveldend. We testen alle verlichting voor we het versturen. Ondanks dat kan het toch voorkomen dat hier iets mis mee gaat. Belangrijk is dat als je een defect of beschadigt product ontvangd zo snel mogelijk contact met ons op neemt. Stuur hierbij foto’s mee van het ontvangen product, de verpakking en het verzendlabel. Stuur dit alles naar info@wingensverlichting.nl onder vermelding van je ordernummer.
Afhankelijk van de schade of defect vragen we je het product retour te sturen zodat we contact op kunnen nemen met onze leverancier, of vervoerder. Je krijgt in dat geval van ons een retour label toegestuurd.
Ruilen
Als je een artikel ruilen omdat je bijvoorbeeld een lamp met net de verkeerde fitting hebt besteld. Geen probleem, stuur ons dan een e-mail op info@wingensverlichting.nl onder vermelding van het ordernummer en stuur je artikel naar onderstaand adres. Je kan dan meteen de juiste lamp via de webshop bestellen. Voeg wel een print toe van het mailcontact of de originele pakbon waarop de ordergegevens vermeldt staan toe. Dit zorgt voor een snellere verwerking en acceptatie van jou retour.
Om uw product te retourneren, moet u uw product opsturen naar onderstaand adres. LET OP: meldt eerst dat u producten retour gaat sturen.
U bent verantwoordelijk voor het betalen van uw eigen verzendkosten voor het retourneren van uw artikel. Verzendkosten voor de retour worden niet gerestitueerd. De kosten van uw retour via onze retourportal zijn โฌ9,95, deze zullen wij in mindering brengen van het bedrag welke u van ons terug ontvangt na ontvangst van uw retour.
Afhankelijk van waar u woont, kan de tijd die het duurt voordat uw ingeruilde product u bereikt, variรซren.
Als je duurdere artikelen retourneert, kun je overwegen een traceerbare verzendservice te gebruiken of een verzendverzekering af te sluiten. We kunnen niet garanderen dat we je geretourneerde artikel zullen ontvangen. Wij adviseren daarom altijd te verzenden met track en trace.
Neem contact met ons op via info@wingensverlichting.nl voor vragen over terugbetalingen en retouren.
Voorbereiden retour sturen:
Zorg er ter alle tijden voor dat je jouw orderinformatie mee stuurt, dit kunt u doen door de originle pakbon mee te sturen of een uitdraai van uw orderbevestiging. Anders kunnen wij je retour niet plaatsen en ook niet terug betalen. Daarnaast vinden wij het erg fijn als je ons laat weten waarom je jouw bestelling retour stuurt. Dit helpt ons onze dienstverlening en producten te verbeteren. Dit kan je doen door ons een email te sturen voor je jou artikel retour stuurt, of door er een briefje met uitleg bij te doen. Maakt je gebruik van onze retour portal dan kan je het ook via deze weg makkelijk aangeven. Dat stellen we erg op prijs.
Retouren mag je sturen naar:
Wingens Verlichting
t.a.v. Retouren
Kerkstraat 22
5384CD Heesch
Je kan het verzenden van jou retour makkelijk en snel regelen via onze Retour Portal